Logotype

måndag 1 december 2014

Februariresa...


Torsdagen den 13 februari 2014
Fick ett bud som var på tok för lågt för att vi ska få ihop allt… Nåja, finns det en kommer flera, vi får vänta. Har bokat resa till Mallorca på februarilovet. Måste se hur allt känns på vintern.

Tisdagen den 18 februari 2014
Nu är vi här igen! Älskade Soller! Vi bor på ett hotell bara några hundra meter från Can Clapa, vill känna in atmosfären. Det var svalt i morse men nu sitter jag i kortärmat och njuter av solen. Om en stund ska vi gå till huset och träffa mäklaren samt en byggherre för att kika på lite förändringar som vi vill göra.

Lördagen den 20 februari 2014
Det var underbart att återse huset. Allt kändes bra men det kommer bli mycket jobb för att få till det som vi vill och vi kommer att få kompromissa en hel del. Nu har vi bilat runt lite på ön. Skönheten i det böljande landskapet och de små pittoreska byarna gör mig lycklig! Avslutningsvis bor vi några nätter inne i Palma. Härligt att vara här på vintern när det inte är så mycket folk som på sommaren men storstan är inget för mig, skönt att ha i närheten men inget att bo i.


Vi bor på Ca N'ai, ett hotell inhyst i en gammal finca, 
bara några hundra meter från Can Clapa.
Det är bedövande vackert och jag känner mig lugn och lycklig.
 


Vårt blivande kök på Can Clapa.
Fast vi ska öppna upp och göra det större.
Härlig känsla, eller hur...



  Mitt och Stenes blivande arbetsrum och detalj på golv...

                                            



Mera kök...

 

Utsikten och apelsinerna...


Sitta på uteservering och äta glass i februari...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar