Logotype

torsdag 27 november 2014

Kär och galen


Dagboken fortsätter;
Torsdagen den 10 oktober 2013
Vi är tillbaka hemma. Känslorna svallar, jag har lite glömt bort hur det var att vara förälskad..
Glädje och förväntan blandas med rädsla. Flytta utomlands. Lämna Mariefred. Som tur är mitt i allt är vi begravda i jobb, så känslorna får vila, men varje ledig stund tänker jag på "Can Clapa". Så fort vi får tid ska jag kontakta mäklare och sätta igång processen med att sälja vårt hus!

Onsdagen den 30 oktober 2013
Idag kommer mäklare på besök, så spännande! Vi har valt en internationell mäklare med bas i Tyskland och hoppas på att den tyska såpaserien "Inga Lindström" som spelades in hos oss i somras och snart ska visas för en publik på tio miljoner ska ge frukt. Nu ska det ske!!!!

Fredagen den 1 november 2013
Mötet med mäklarna gick bra. De blev helt tagna av vårt hus och vi ska träffas igen i nästa vecka. Hoppas att de tycker att vårt hus och det vi skapat är lika mycket värt som vi tycker, annars blir det svårt att få ekonomin att gå ihop...


 Terrassen på Can Clapa, det är den jag är mest kär i tror jag, 
svårt att få känslan på bild och golvet måste bytas ut men här
kan man annars bli sittande i många, långa stunder...



Can Clapa med sin jungel framför. Alltså, det är lite hippieartat nu,
men vi ska rensa ut och snygga till...



Utsikt från huset vi hyrde i Fornalutx som sägs vara Mallorcas 
vackraste by. Det var egentligen här vi hade tänkt att leta hus
men det känns lite för litet för oss och även kanske lite för 
säsongsbetonat, vi vill att allt ska vara öppet även på vintern,
vilket det är i Soller som vi valt.


Apelsiner från trakten... 
Sollerdalen är även kallad Golen Valley på grund av alla apelsinodlingar.
I "vår" trädgård finns det massor av apelsinträd, 
och mandel och citron och en och annan oliv...



Torget i Fornalutx som för tankarna till Provance, 
jag älskar den här platsen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar